Social AEK..!!
Το φαινόμενο της έξαρσης των social media και των εφαρμογών έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Θεωρείσαι πλέον ότι βρίσκεσαι εκτός τόπου και χρόνου αν δεν έχεις ένα προφίλ στο Facebook, αν δεν κάνεις ένα επίκαιρο tweet, αν δεν ανεβάσεις μια καλοφιλτραρισμένη φωτογραφία βρε αδερφέ να δείξεις πού είσαι και να μοιραστείς τις εμπειρίες σου. Δεν είναι τυχαίο ότι η μία μετά την άλλη οι εταιρείες μεγάλου βεληνεκούς έχουν ανοίξει κάθε πιθανό λογαριασμό στα social media για να διαφημίζουν τα προϊόντα τους και να αφουγκράζονται το κοινό τους, όπως και τα στελέχη προκειμένου να επικοινωνήσουν στοιχεία της προσωπικότητας και των ικανοτήτων τους. Τον ίδιο δρόμο έχει ακολουθήσει και η ΑΕΚ εδώ και αρκετό καιρό, όπως και το έμψυχο δυναμικό της.
Η αλήθεια είναι ότι είμαι αρκετά μικρός σε ηλικία για να μπορώ να κατανοήσω πλήρως τον τρόπο που δρούσε η ΑΕΚ στο θέμα της επικοινωνίας πριν την εμφάνιση των social media. Υποθέτω ότι όποια επαφή είχε με τον κόσμο της θα στηριζόταν κατά βάση από την προσέλκυση του κόσμου στο γήπεδο, αλλά και από τις αντιδράσεις του εν ώρα αγώνα. Όποια σχόλια εισέπραττε σε διοικητικό και αγωνιστικό επίπεδο έμενε στα καφενεία και η εικόνα που μπορούσε να λάβει από τον κόσμο δεν θα μπορούσε να είναι πολύπλευρη. Από την άλλη πλευρά και ο κόσμος, όποια τυχόν πληροφόρηση μπορούσε να έχει προερχόταν αποκλειστικά από τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Τα ρεπορτάζ ήταν αποκλειστικοί μεταδότες των μηνυμάτων της ομάδας, στα οποία ναι μεν εμπεριέχονται και αντικειμενικές πηγές σε ότι αφορά τα αγωνιστικά νέα, αλλά όλο αυτό είχε έναν απρόσωπο, ενίοτε και απόμακρο χαρακτήρα.
Η ΑΕΚ, στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι πλέον είναι μια σύγχρονη και οργανωμένη εταιρεία, έχει οικοδομήσει και τον τομέα της παρουσίας της στα social media. Έχει ζωντανό προφίλ στο Facebook, έχει λογαριασμό στο Instagram και είτε η ίδια, είτε μέσω των στελεχών της, επικοινωνεί τα μηνύματα στον κόσμο της. Και μάλιστα επιλέγει να προωθεί ένα μήνυμα ακόμα και δύο ή τρεις φορές αν χρειαστεί προκειμένου να καταστήσει σαφές και να υπερτονίσει κάποιο επίτευγμα ή καποια προώθηση που θέλει να πετύχει. Χρησιμοποιεί όλα τα πιθανά μέσα: εικόνες, γραφιστικά, video, μέχρι και live μεταδόσεις! Προωθεί τις εμφανίσεις της με φωτογραφίες και παρασκηνιακό υλικό, ανακοινώνει με γραφιστικό τις μεταγραφές της και καλοσωρίζει τα αποκτήματα, προετοιμάζει ψυχολογικά τον φίλαθλο για την ερχόμενη αναμέτρηση με ανακοινώσεις και φωτογραφίες από την αποστολή, ενημερώνει ζωντανά τη ροή του αγώνα πάλι με φωτογραφίες. Το εξίσου σπουδαίο που πράττει, τιμά την ιστορία της και το παρόν της, με ανασκοπήσεις και εορταστικές ευχές για τους ποδοσφαιριστές και τους ζωντανούς θρύλους της. Ο κόσμος μπορεί να ενημερώνεται άμεσα οποτεδήποτε και να φανερώνει την αντίδρασή του.
Αυτό που προσωπικά με χαροποιεί περισσότερο είναι η ζωντανή παρουσία των παικτών στα social media. Είναι σαν να ανοίγουν τις πόρτες τους στον κόσμο για να τους μάθει καλύτερα. Αν πάρουμε ως παράδειγμα την περίοδο της προετοιμασίας τους, ο κόσμος μπόρεσε σε προσωπικό επίπεδο να διαπιστώσει το κλίμα που επικρατεί στις τάξεις της ομάδας. Πώς βιώνει ο κάθε παίκτης ξεχωριστά την προετοιμασία, τις διαμορφωμένες παρέες, την ένταξη και προσαρμογή των καινούριων ποδοσφαιριστών, την οπτική του τεχνικού τιμ. Ποδοσφαιριστές ανέβαζαν φωτό από τα φιλικά, από τις προπονήσεις και από τις στιγμές χαλάρωσής τους. Σχολίαζαν ο ένας τη φωτό του άλλου, δείχνοντας ότι στην ομάδα δεν υπάρχει ένα απλό και τυπικό συναδελφικό κλίμα, αλλά μια παρέα. Όλα αυτά προ δεκαετίας, ένας Αεκτζής τα διάβαζε σε μια με δύο σελίδες στην εφημερίδα. Τώρα βλέπει ο ίδιος την αντίληψη των πρωταγωνιστών. Επιπλέον έχει τη δυαντότητα και να εκφραστεί ο ίδιος απέναντι σε έναν ποδοσφαιριστή. Να εκφράσει το θαυμασμό ή την αποδοκιμασία του. Και από την άλλη πλευρά, ο ποδοσφαιριστής να καταλάβει τι αντίκτυπο έχει η συμπεριφορά του.
Η ΑΕΚ, σε εταιρικό και αγωνιστικό επίπεδο, έχει πολλά να κερδίσει από τα social media με ορθή διαχείριση. Με σοβαρές και καλαίσθητες αναρτήσεις, η ίδια η ομάδα ανεβαίνει σε κύρος και αξιοπιστία, όχι μόνο απέναντι στον κόσμο της που θα ενημερώνεται άμεσα, αλλά και στο παγκόσμιο ποδόσφαιρό, ακόμα και τον εταιρικό κόσμο και τους επενδυτές που θα την αντιμετωπίζουν ως μια σοβαρή εταιρεία. Επιπλέον και οι ίδιοι οι ποδοσφαιριστές μπορούν με καθοδήγηση να επωφεληθούν από την παρουσία τους στα social media. Τόσο διότι μεταξύ σοβαρού και αστείου μπορούν να μοιραστούν περισσότερες στιγμές και να βοηθηθούν στη σύσφιξη των σχέσεων με τους συμπαίκτες τους και να ενισχύσουν το οικογενειακό κλίμα, αλλά και διότι θα έχουν μιας μορφής παράλληλη ευκαιρία να κερδίσουν τον κόσμο. Αξιόλογη παρουσία στο γήπεδο και όμορφες αναρτήσεις με αλληλεπίδραση με τους ακόλουθούς τους, μπορεί εύκολα να τους κάνουν ήρωες της κερκίδας.
Η αλήθεια είναι ότι είμαι αρκετά μικρός σε ηλικία για να μπορώ να κατανοήσω πλήρως τον τρόπο που δρούσε η ΑΕΚ στο θέμα της επικοινωνίας πριν την εμφάνιση των social media. Υποθέτω ότι όποια επαφή είχε με τον κόσμο της θα στηριζόταν κατά βάση από την προσέλκυση του κόσμου στο γήπεδο, αλλά και από τις αντιδράσεις του εν ώρα αγώνα. Όποια σχόλια εισέπραττε σε διοικητικό και αγωνιστικό επίπεδο έμενε στα καφενεία και η εικόνα που μπορούσε να λάβει από τον κόσμο δεν θα μπορούσε να είναι πολύπλευρη. Από την άλλη πλευρά και ο κόσμος, όποια τυχόν πληροφόρηση μπορούσε να έχει προερχόταν αποκλειστικά από τις εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Τα ρεπορτάζ ήταν αποκλειστικοί μεταδότες των μηνυμάτων της ομάδας, στα οποία ναι μεν εμπεριέχονται και αντικειμενικές πηγές σε ότι αφορά τα αγωνιστικά νέα, αλλά όλο αυτό είχε έναν απρόσωπο, ενίοτε και απόμακρο χαρακτήρα.
Η ΑΕΚ, στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι πλέον είναι μια σύγχρονη και οργανωμένη εταιρεία, έχει οικοδομήσει και τον τομέα της παρουσίας της στα social media. Έχει ζωντανό προφίλ στο Facebook, έχει λογαριασμό στο Instagram και είτε η ίδια, είτε μέσω των στελεχών της, επικοινωνεί τα μηνύματα στον κόσμο της. Και μάλιστα επιλέγει να προωθεί ένα μήνυμα ακόμα και δύο ή τρεις φορές αν χρειαστεί προκειμένου να καταστήσει σαφές και να υπερτονίσει κάποιο επίτευγμα ή καποια προώθηση που θέλει να πετύχει. Χρησιμοποιεί όλα τα πιθανά μέσα: εικόνες, γραφιστικά, video, μέχρι και live μεταδόσεις! Προωθεί τις εμφανίσεις της με φωτογραφίες και παρασκηνιακό υλικό, ανακοινώνει με γραφιστικό τις μεταγραφές της και καλοσωρίζει τα αποκτήματα, προετοιμάζει ψυχολογικά τον φίλαθλο για την ερχόμενη αναμέτρηση με ανακοινώσεις και φωτογραφίες από την αποστολή, ενημερώνει ζωντανά τη ροή του αγώνα πάλι με φωτογραφίες. Το εξίσου σπουδαίο που πράττει, τιμά την ιστορία της και το παρόν της, με ανασκοπήσεις και εορταστικές ευχές για τους ποδοσφαιριστές και τους ζωντανούς θρύλους της. Ο κόσμος μπορεί να ενημερώνεται άμεσα οποτεδήποτε και να φανερώνει την αντίδρασή του.
Αυτό που προσωπικά με χαροποιεί περισσότερο είναι η ζωντανή παρουσία των παικτών στα social media. Είναι σαν να ανοίγουν τις πόρτες τους στον κόσμο για να τους μάθει καλύτερα. Αν πάρουμε ως παράδειγμα την περίοδο της προετοιμασίας τους, ο κόσμος μπόρεσε σε προσωπικό επίπεδο να διαπιστώσει το κλίμα που επικρατεί στις τάξεις της ομάδας. Πώς βιώνει ο κάθε παίκτης ξεχωριστά την προετοιμασία, τις διαμορφωμένες παρέες, την ένταξη και προσαρμογή των καινούριων ποδοσφαιριστών, την οπτική του τεχνικού τιμ. Ποδοσφαιριστές ανέβαζαν φωτό από τα φιλικά, από τις προπονήσεις και από τις στιγμές χαλάρωσής τους. Σχολίαζαν ο ένας τη φωτό του άλλου, δείχνοντας ότι στην ομάδα δεν υπάρχει ένα απλό και τυπικό συναδελφικό κλίμα, αλλά μια παρέα. Όλα αυτά προ δεκαετίας, ένας Αεκτζής τα διάβαζε σε μια με δύο σελίδες στην εφημερίδα. Τώρα βλέπει ο ίδιος την αντίληψη των πρωταγωνιστών. Επιπλέον έχει τη δυαντότητα και να εκφραστεί ο ίδιος απέναντι σε έναν ποδοσφαιριστή. Να εκφράσει το θαυμασμό ή την αποδοκιμασία του. Και από την άλλη πλευρά, ο ποδοσφαιριστής να καταλάβει τι αντίκτυπο έχει η συμπεριφορά του.
Η ΑΕΚ, σε εταιρικό και αγωνιστικό επίπεδο, έχει πολλά να κερδίσει από τα social media με ορθή διαχείριση. Με σοβαρές και καλαίσθητες αναρτήσεις, η ίδια η ομάδα ανεβαίνει σε κύρος και αξιοπιστία, όχι μόνο απέναντι στον κόσμο της που θα ενημερώνεται άμεσα, αλλά και στο παγκόσμιο ποδόσφαιρό, ακόμα και τον εταιρικό κόσμο και τους επενδυτές που θα την αντιμετωπίζουν ως μια σοβαρή εταιρεία. Επιπλέον και οι ίδιοι οι ποδοσφαιριστές μπορούν με καθοδήγηση να επωφεληθούν από την παρουσία τους στα social media. Τόσο διότι μεταξύ σοβαρού και αστείου μπορούν να μοιραστούν περισσότερες στιγμές και να βοηθηθούν στη σύσφιξη των σχέσεων με τους συμπαίκτες τους και να ενισχύσουν το οικογενειακό κλίμα, αλλά και διότι θα έχουν μιας μορφής παράλληλη ευκαιρία να κερδίσουν τον κόσμο. Αξιόλογη παρουσία στο γήπεδο και όμορφες αναρτήσεις με αλληλεπίδραση με τους ακόλουθούς τους, μπορεί εύκολα να τους κάνουν ήρωες της κερκίδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια